طراحی موشن گرافیک
نوشته شده توسط : hossein parto

طراحی موشن گرافیک

 طراحی موشن گرافیک

  • بنابرای طراحی موشن گرافیک ن به سمت پرده نشانه می‌رود.
  • در ویرایشگر ویژگی light's (+ طراحی موشن گرافیک a) به بخش Directional Light Light مراجعه کرده و ارزش شدت را به ۱.۵. تغییر دهید.
  1. یک کره NURBS ایجاد کنید (Create NURBS Primitiv طراحی موشن گرافیک es> Sphere) را ایجاد کرده و آن را در امتداد محور Z حرکت دهید تا جلوی پرده قرار گیرد.
  2. برای تنظیم نقطه شروع برای کره، موارد زیر را انجام دهید: طراحی موشن گرافیک 
    • به کادر ۱ در زمان Slider (Time Slider) بروید. طراحی موشن گرافیک 
    • در جعبه کانال، کشیدن the X، Y، و Z را انتخاب کنید. طراحی موشن گرافیک 
    • روی کانال‌ها کلیک کرده و کلید انتخاب‌شده را انتخاب کنید. طراحی موشن گرافیک 
  3. the را برای کره تنظیم کنید که به سمت پرده حر طراحی موشن گرافیک کت کرده و از آن عبور می‌کند، همانطور که در تصویر زیر نشان‌داده شده‌است. در زمان Slider به چارچوب ۱۰۰ بروید. همانطور که در تصویر زیر نشان‌داده شده‌است، دامنه در جهت Z را حرکت دهید. o در جعبه کانال، کانال ترجمه Z را انتخاب کنید. روی کانال راست کلیک کرده و کلید انتخاب‌شده را انتخاب ک طراحی موشن گرافیک نید.
  4. عقب بردن زمان به صفر و بازی انیمیشن. طراحی موشن گرافیک 

کره از پشت‌پرده عبور می‌کند طوری که انگار پرده آنجا نیست طراحی موشن گرافیک طراحی موشن گرافیک . در مرحله بعدی، کره را به عنوان یک شی برخورد با مو تنظیم می‌کنید.

درست کردن موها با یک شی دیگر طراحی موشن گرافیک 

برای ارتباط داشتن مو با یک سطح، شما باید موهای خود را طوری تنظیم کنید که طراحی موشن گرافیک با سطح برخورد کند. یک شی برخورد می‌تواند یک سطح NURBS یا چند ضلعی باشد. در بخش بعدی از این درس، شما پرده را تنظیم کردید طراحی موشن گرافیک تا با کره برخورد کنید و سپس شبیه‌سازی را انجام دهید.

برای بالا بردن پرده برای برخورد طراحی موشن گرافیک 

  1. برای انتخاب سیستم مو، دور منحنی مو را بکشید و سپس> Selection را انتخاب کنید که> انتخاب را به سیستم‌های مو تبدیل می‌کند.
  2. در زبانه hairSystemShape ویرایشگر ویژگی، مشخصه‌های سیستم مو را به شکل زیر تنظیم کنید:
    • در بخش clump و مو، clump عرض را به ۰ تنظیم کنید. در بخش دینامیک، سفتی برابر ۰ را تنظیم کنید.

تا موها با کره برخورد کنند

  1. سیستم مو و کره را انتخاب کنید (اطراف منحنی و نوار موها را بکشید).
  2. Hair Hair را انتخاب کنید و Collide بسازید.
  3. شبیه‌سازی را نمایش دهید.

اکنون این کره با پرده برخورد می‌کند و رشته‌های تار مو را به کناری می‌زند که از میان آن عبور می‌کند.

قلم‌مو را به رن طراحی موشن گرافیک گ خاکستری رنگی بر روی موها فرو کنید.

شما می‌توانید یک برس رنگ پینت را به یک سیستم مو برای رسیدن به انواع مختلف اثرات اختصاص دهید. در این مراحل بعدی، قلم موی قرمز را به سیستم مو اعمال می‌کنید تا پرد طراحی موشن گرافیک ه منجوق‌دوزی شده را ایجاد کنید. سپس تنظیمات سیستم برس و مو را اصلاح کنید تا به طراحی موشن گرافیک ظاهر مورد نظر برسید.

تا پرده را به پرده منج طراحی موشن گرافیک وق دوزی‌اش بپوشاند.

  1. برای انتخاب سیستم مو، کشش را در اطراف منحنی‌ه طراحی موشن گرافیک ای مو بکشید و>> Hair Hair را انتخاب کنید.
  2. باز کردن the ( طراحی موشن گرافیک Window> General).
  3. به پوشه شیشه‌ای بروید و قلم mel را انتخاب کن طراحی موشن گرافیک ید.
  4. > Hair Hair Effects Effects Paint را برای مو انتخاب کنید.

شما مهره‌ها را در چشم‌انداز صحنه نمی‌بینید، اما زمانی که آن را بعداً با استفاده از نرم‌افزار Maya Maya انجام می‌دهید، آن را خواهید دید. برس به کمی تنظیمات نیاز دارد تا زمانی که نمایش داده می‌شود، یک پرده منجوق‌دوزی شده به نظر برسد.

  1. در زبانه hairSystemShape ویرایشگر ویژگی، موارد زیر را تنظیم کنید:
    • Hairs "clump" تا ۱ است بنابراین یک رشته از beads برای ۰.۰۳ تا ۰.۰۳ وجود دارد
    • در بخش سایه‌ها، رنگ مو به رنگ سفید است، بنابراین رنگ bead brush's در بخش سایه‌ها نمایان می‌شود، بنابراین رنگ Color Hair در بخش سایه‌ها نمایان می‌شود، رنگ Specular به قرمز می‌رسد.
    • در بخش displacements، نویز به ۰.۵ برای ایجاد تنوع در ظاهر و رفتار مهره‌ها
  2. در زبانه beadsRed ویرایشگر ویژگی، به بخش texturing بروید و تکرار U را تا ۱۰ تغییر دهید تا مهره‌ها به عنوان یک اندازه bead واقعی‌تر ظاهر شوند. (اگر زبانه beadsRed در ویرایشگر ویژگی ظاهر نشد، منحنی‌های مو را انتخاب کنید. حالا باید تب beadsRed ظاهر شود).
  3. Dolly in close to the curtain (

+

  • ) and click the button to render the current frame.

تنظیم محدودیت‌ها

در این مراحل بعدی، بخش میانی پرده منجوق‌دوزی را با مدل‌سازی اولین منحنی شروع به یک موقعیت محدود و سپس ایجاد یک محدودیت برای حفظ منحنی‌ها در این حالت در طول پخش ایجاد می‌کند. با یک مو به مو، منحنی‌های مو در مکان یاب محدودیت به هم متصل می‌شوند، اما هنگامی که نیروها یا برخوردها رخ می‌دهند به طور پویا از ریشه تا نوک حرکت می‌کنند.

برای مدل کردن پرده به وضعیت پشت بسته

  1. دالی و لم کن، تا وقتی که مستقیم به پرده برسی.
  2. کشیدن تمام منحنی‌های مو را بکشید و سپس> Selection را انتخاب کنید تا تنظیمات Curves را شروع کنید.
  3. یک بلوک از منحنی‌های شروع را در وسط پرده انتخاب کنید.
  4. Length Length را انتخاب کنید و تنظیمات Curves> Lock را اصلاح کنید. این امر تضمین می‌کند که وقتی شما CVs را در مرحله بعدی تبدیل می‌کنید، کل منحنی تغییر می‌کند.
  5. روی دکمه روی خط وضعیت کلیک کنید تا the روی منحنی نمایش داده شوند.
  6. سه ردیف از CVs را روی منحنی‌های موی انتخاب‌شده انتخاب کرده و سپس با استفاده از ابزار مقیاس، the را به داخل تنظیم کنید، بنابراین موها به هم متصل می‌شوند.

برای محدود کردن پرده در وضعیت پشت بسته

  1. روی دکمه روی خط وضعیت کلیک کنید تا منحنی‌های شروع نمایش داده شود (نه the).
  2. با منحنی‌های موی متصل که هنوز انتخاب شده‌اند، Hair مو را انتخاب کرده و Hair Constraint برای مو ایجاد کنید.

یک مکان یاب محدود ایجاد شده و به منحنی‌های انتخاب‌شده متصل گردیده است.

  1. در زبانه hairConstraintShape در ویرایشگر ویژگی، مشخصه‌های محدودیت را به صورت زیر تنظیم کنید:
    • سفتی برابر با ۰.۵ (پیش‌فرض): چسب استحکام به ۱.۰ (پیش‌فرض)
    • روش نقطه به نزدیک‌ترین فاصله (پیش‌فرض) (از آنجا که مکان یاب محدودیت در وسط تار مو ایجاد می‌شود، مکان یاب به " نزدیک‌ترین ناحیه مقید است که باید محدود شود) ۴. تغییر رنگ مو به وضعیت فعلی (> Hair وضعیت فعلی>).

۵. عقب بردن به کادر شروع و اجرای شبیه‌سازی.

هنگامی که کره از پرده bound عبور می‌کند، با تمام موهای گره دار برخورد می‌کند.

بخش محدود پرده در چند فریم اول استراحت می‌کند، اما در مراحل بعدی شما موقعیت این منحنی شروع را راه‌اندازی می‌کنید تا آن‌ها در ابتدای شبیه‌سازی طبیعی‌تر به نظر برسند.

برای برگرداندن موقعیت شروع

  1. نمایش منحنی‌های شروع و وضعیت فعلی (Hair> نمایش> فعلی و استارت).
  2. عقب بردن به کادر شروع و اجرای شبیه‌سازی.
  3. شبیه‌سازی را به محض این که منحنی‌ها به پایین محدود شوند، متوقف کنید، اما قبل از این که برخورد رخ دهد.
  4. منحنی‌های شروع مقصد را انتخاب کرده و سپس> مو را انتخاب کرده و وضعیت وضعیت را از وضعیت فعلی شروع کنید.

شما ممکن است مجبور باشید تا زمانی که از ظاهر پرده‌های بسته در ابتدای شبیه‌سازی خوشحال هستید، دو تا ۴ بار تکرار کنید.

کشیدن صحنه پرده

در این مراحل بعدی، شما پرده را، که موهای Effects رنگی است، در the نرم‌افزار مایا تهیه کنید.

برای ارائه موهای خاکستری رنگی با استفاده از نرم‌افزار Maya Software

۱. تنظیمات صفحه ترسیم را برای Effects Paint اصلاح کنید.

  • روی دکمه Settings روی خط وضعیت کلیک کنید. پنجره Settings نمایان به نظر می‌رسد.
  • نرم‌افزار مایا را از ترسیم فهرست پایین افتادنی Select انتخاب کنید.
  • در تب نرم‌افزار مایا، به بخش Options بروید و بر روی Oversample و Oversample Post Post مراجعه کنید. این ها به جستجوی بهتری برای نمایش تاثیرات پینت به دست می‌آیند.
  • روی Close کلیک کنید تا پنجره Settings بسته شود.
  1. قبل از اینکه اطمینان حاصل شود که موها موقعیت فعلی را نمایش می‌دهند (> Hair وضعیت فعلی>).
  2. شبیه‌سازی را نمایش داده و در چارچوب کاری که می‌خواهید انجام دهید توقف کنید.
  3. روی دکمه Frame فعلی روی خط وضعیت کلیک کنید.

صحنه نمایش داده می‌شود و باید شبیه تصویر زیر باشد.

درس ۲: پشت این درس در این درس یاد گرفتید که چگونه:

  • اجسام را روی هم قرار دهید تا با موهای خود برخورد کنید.

شما می‌توانید موهای خود را طوری تنظیم کنید که با خودش برخورد کند، سطح زمین و یا اشیا دیگر. شما حتی می‌توانید از کره برخورد و مانع برخورد مکعب برای ایجاد برخوردهای ضمنی استفاده کنید. برای اطلاعات بیشتر، see مو را در the مو و تنظیمات Curves ایجاد کنید.

  • یک برس رنگی رنگ را به یک سیستم مو اختصاص دهید.

این برای ایجاد انواع مختلفی از اثرات، مانند مو یا پیچک برای مو مفید است. خروجی مو می‌تواند اثرات Paint و یا منحنی NURBS باشد. برای اطلاعات بیشتر، مشاهده کنید که یک برس رنگ پینت را برای مو در مو و تنظیمات Curves Dynamic قرار دهید.

  • محدودیت‌هایی را روی منحنی‌های مو ایجاد کنید.

از محدودیت‌های مو برای نگه داشتن مو در موقعیت یک مدل مو مانند دم‌اسبی یا a استفاده کنید. شما حتی می‌توانید از محدودیت‌های مو برای رفتار مو واقع گرایانه تر استفاده کنید، مانند استفاده از محدودیت تبدیل برای نگه داشتن مو به سر. برای اطلاعات بیشتر، محدودیت‌های مو را در the مو و تنظیمات Curves ایجاد کنید.

درس‌هایی: مقدمه طراحی موشن گرافیک 

مایعات هستند که شکل را به طور مرت طراحی موشن گرافیک ب و یا در واکنش به نیروها تغییر می‌دهند.

با استفاده از اثرات سیال درون سیال، شما می‌توانید اثرات جوی ۲ بعدی و سه‌بعدی (مانند دود، انفجارها، و شعله‌های آتش) و اثرات سیال لزج (مانند گدازه م طراحی موشن گرافیک ذاب) را به طور واقع‌بینانه شبیه‌سازی کنید.

هم چنین شما می‌توانید از the اقیانوس اثرات سیال برای شبیه‌سازی آب باز استفاده کنید. در مایا، سه نوع اصلی از اثرات مایع طراحی موشن گرافیک وجود دارد:

  • اثرات سیال پویا - Behave مطابق با قوانین طبیعی دینامیک سیالات و شب طراحی موشن گرافیک یه‌سازی theeffects با حل معادلات دینامیک سیالات برای هر مرحله زمانی.
  • اثرات سیال غیرنیوتنی - استفاده از بافت و انیمیشن برای شبیه‌سازی حرکت سیال و سیال. این نوع اثرات از معادلات طراحی موشن گرافیک دینامیک سیالات استفاده نمی‌کنند.

اثرات پویا و Non به صورت حجم‌های ۳ طراحی موشن گرافیک D ارایه می‌شوند، بنابراین آن‌ها به طور مناسب با اشیایی که از درون آن‌ها حرکت می‌کنند، تعامل دارند.

  • اثرات سیال باز - استفاده از shaders برای ایجاد حرکت موج واقعی بر روی بدنه‌های بزرگ آب. این بخش شامل درس‌های زیر است که شما را به برخی از مفاهیم اولیه اثرات طراحی موشن گرافیک سیال معرفی می‌کند:
  • درس ۱: ایجاد یک اثر سیال دوبعدی
  • درس ۲: ایجاد یک اثر سیال سه‌بعدی پویا
  • درس ۳: ایجاد یک اثر سه‌بعدی پویا
  • درس ۴: ایجاد یک اثر اقیانوس

درس‌هایی: آماده‌سازی برای درس‌ها

برای اطمینان از کاری که قبلاً شرح داده شد، این مراحل را پیش از شروع انجام دهید:

  1. ایجاد یک صحنه جدید.
  2. مجموعه منو Dynamics انتخاب کنید.

در غیر این صورت، دستورالعمل در این بخش برای انتخاب منوی غذا فرض می‌کند که شما قبلاً مجموعه منو دینامیک انتخاب کرده‌اید.

  1. تعویض به حالت نمایشگر سایه دار برای نمایش سخت‌افزار نسبت به شبیه‌سازی سیال (پرده سایه‌ها و سایه راست) همه بر روی نوار منوی نمایش).
  2. در زمان و اسلایدر Range، کادر شروع را به ۱ و کادر نهایی به ۲۰۰ تنظیم کنید.
  3. دقت کنید که کاربرد اصلی کنترل‌های پخش انیمیشن را درک کنید. بخش "انیمیشن" را ببینید که در آغاز با مایا شروع به کار کرده و یا به کمک مایا اشاره می‌کند.

درس ۱: مقدمه

دینامیک سیالات شاخه‌ای از فیزیک است که از معادلات ریاضی برای توصیف چگونگی جریان اجسام استفاده می‌کند.

در اثرات سیال، اثرات سیال دینامیک حرکت سیال را با حل معادلات دینامیک سیالات در هر مرحله زمانی شبیه‌سازی می‌کند. شما می‌توانید مایعات پویایی را بافت، با آن‌ها برخورد کنید و هندسه را جابجا کنید، هندسه بدن نرم را تحت‌تاثیر قرار دهید و با ذرات تعامل داشته باشید.

سیال غیرنیوتنی از معادلات دینامیک سیالات برای شبیه‌سازی رفتار سیال استفاده نمی‌کند. شما ظاهر یک سیال غیر دینامیک با استفاده از بافت را ایجاد می‌کنید و باعث ایجاد حرکت سیال با ویژگی‌های بافت متحرک‌سازی (keyframing) می‌شود. از آنجا که مایا معادلات را حل نمی‌کند، ترسیم این نوع سیال بسیار سریع‌تر از ارائه سیال دینامیک است. در این درس، شما یک مایع دینامیک دو بعدی ساده ایجاد می‌کنید. یاد می‌گیرید چطور:

  • ایجاد یک مایع با استفاده از ساطع کننده‌های مایع
  • تغییر رفتار دینامیکی سیال با اعمال نیرو بر روی آن و تغییر اثر مرز در سیال
  • تغییر رنگ مایع
  • سیال را به یک جسم تبدیل می‌کند

در درس بعدی، یک اثر سیال غیر پویا ایجاد خواهید کرد.

ایجاد یک ظرف مایع دوبعدی

شما این درس را با ایجاد یک ظرف مایع دوبعدی شروع می‌کنید. کانتینر مایع پایه و اساس اثرات سیال پویا و دینامیک است. همان طور که نام آن نشان می‌دهد، آن شامل اثر مایع است. مایعا طراحی موشن گرافیک ت نمی‌توانند در بیرون یک ظرف مایع وجود طراحی موشن گرافیک داشته باشند.

برای ایجاد یک ظرف طراحی موشن گرافیک مایع دوبعدی

  • اثرات سیال را انتخاب کنید تا ظرف ۲ بعدی را ایجا طراحی موشن گرافیک د کنید.

مایا یک محفظه مایع دوبعدی را ایجاد می‌کند که در م طراحی موشن گرافیک بدا در صفحه XY است.





:: برچسب‌ها: طراحی موشن گرافیک ,
:: بازدید از این مطلب : 104
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 آبان 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: